lørdag 7. august 2010

Grunnmur

Nå har jeg begynt å koordinere grunnmursarbeidet for fullt.
Etter noen telefoner fram og tilbake skjønner jeg raskt at jeg må utsette byggestart ennå noen få dager.
Min onkel hadde tid å hjelpe oss om vi forskjøv forskalings- og støpearbeidet noen dager. Jeg syntes det var verdt det. Rørleggeren vi skal bruke er ikke tilbake fra ferie før mandag 16.august og kommer rett til oss for å legge inn vann og avløp.
Jeg og onkel Torbjørn skal begynne å bygge forskaling fredag den 13. Og kan bruke helgen til dette.
Elektriker kommer på tirsdag 17. august for å legge inn strøm og monteren varmekabler før støpingen.
Onsdag 18.august starter vi med støping. Arild Ribe kommer med en stor traktor blander som mixer 3-4 kubikk i timen. Så da kaller jeg vennegjengen inn til første dugnadsinnsats. Satser på å starte opp 15 tiden.
Regner med å bruke 5-6 timer på støpingen.
Da har jeg spart en del penger i forhold til kjøp av ferdigbetong.

Troms Kraft har også lagt klar fiber til huset.
Nå begynner jobben med å hente inn litt tilbud på kamstål, armeringsmatter, isolasjon mm.
Forskalingsplater har jeg fått låne av min gode venn Tom fra Signaldalen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar