lørdag 21. august 2010

Ferdig.. kom å tørk!

Nå er det verste over.. I dag har jeg og Bernt Hugo støpt ferdig garasje gulvet. Det gikk 17 sekker sement i dag. Nå er det kun 2 søyler som skal støpes. Men der må først en gravemaskin lage en grøft til meg. Jeg kunne selvsagt gjort det selv men det er sprengningsmasser med mye store steiner i grunnen så jeg tror det blir rått parti.


 I går ettermiddag hadde vi en liten økt der vi rev forskalingen til husgulvet. Med god hjelp av min mamma og Bernt Hugo.
Deretter tok vi støpejobben nærmere i betraktning med det blotte øyet og etterpå med laser som jeg har lånt av Arild Ribe. Det er gjennomgående fin høyde på gulvet, men det kan være enkelte områder som må bearbeides litt. Dommen får jeg på mandag, da kommer snekkerene på inspeksjon.
Jeg har ved flere anledninger vannet betongen og tørkeprosessen går fint.

Garasjegulvet var halvferdig etter onsdagens økt, vi gikk fri for sement utpå kvelden. Vi brukte litt mere enn planlagt da vi støpte husgulvet.

Jeg fikk låne en blander fra en arbeidskollega, så vi gikk i gang i formiddag og 6 timer senere hadde vi støpt ferdig og grovpusset overflaten.
Er veldig fornøyd med resultatet.
Så i morgen passer det fint med litt rydding på tomta før snekkerene kommer med alt utstyret sitt.
Nå er det lørdagskveld og avslapping foran tv`n.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar