tirsdag 17. august 2010

Armering

Torbjørn har stått på i dag med god hjelp av min stefar Stein. De har lagt 20 cm isolasjon som kommer under betongen. Når jeg omsider klarte å løsrive meg fra jobb kastet vi oss rett i armeringsutplassering, og jeg har for første gang gått noen runder med jernbindertangen slik den skal brukes. Jeg tenkte på min bestefar som har vært med å støpe flere sentrale symboler i Tromsø når han levde. Ishavskatedralen, Tromsøbrua og Betongtårnet i kullkransvingen.


I morges var Elektrosport innom og la opp rør til hovedstrøm, samt rør for strømkabelen som skal gå til garasjen.
I morgen skal vi bygge opp armeringen litt slik at vi får betong under den, samt må vi skore av forskalingen slik at den forsterkes ytterligere.
Vi har tatt noen runder med kikkert for å kontrollere høyden og justert avløpsslukene. I tillegg har vi kontrollmålt hele forskalingen, samt diagonalen og resultatet er fortreffelig nøyaktig. Vi har avvik på 3mm på 15 meter og er derfor godt innenfor de krav prosjektansvarlig har stilt oss.

Det gjenstår bare litt arbeid med klargjøring av garasjedekket før støping i morgen.
Jeg føler at vi har god kontroll og avsluttet arbeidsdagen med litt Championsleague på tv.
Torjørn justerer høyden på avløpet

Armering er lagt klar under vegg.
Det er bare enkelte detaljer før elektrikeren kan legge varmekablene.
I Midten har vi laget søyle/bærepunkter for takbæring i 2 etg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar