søndag 30. mai 2010

Ris og ros

Tomta begynner å bli klar for gravemaskinen. Jeg har rydda sammen all ris og kvist i passe store hauger, klar til bortkjøring. Det eneste som gjenstår er å samle veden slik at vi senere kan kappe den til vinterbrensel. Det ble jo faktisk ikke så rent lite. Og det er jo hyggelig. Vi tar det vi får..


Til uken skal jeg i møte med byggefirmaet. Da skal vi gå gjennom alle detaljene og romskjemaet. Deretter får jeg presentert hvor mye byggefirmaet skal ha for oppøringen av boligen og da kan jeg enklere verdisette egeninnsatsen. Jeg har tenkt at vi selv skal spikre på kledningen utvendig. Innvendig skal jeg sette plater på vegg og i tak, legge parkett. Spikre opp lister og foringer. Jeg skal også montere innerdører, garderober, kjøkken og baderomsinnredning.
Et lite skår i gleden er at byggefirmaet kommer neppe i gang med oppsettet før etter ferien. Men det betyr jo likevel at vi får litt bedre tid til å lage betongplaten huset skal bygges på.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar