fredag 7. mai 2010

Forhåndstakst

Som en nødvendig del av arbeidet med finansieringen måtte vi få en forhåndstakst av huset. En uttalelse fra takstmann om boligens markedsverdi når huset er ferdigstilt.
Og jeg må bare si det at det første jeg tenkte når jeg fikk den presentert var "skuffende". Men det gikk ikke mange sekunder før humøret lettet. Etter mange år i Tromsø og boligpriser som er hinsidige, har man fått et usunt forhold til boligpriser. På landsbygda er prisene mer reell. Og når jeg tenkte på alle fordelene vi har med å bo i Lyngen kontra Tromsø, steg humøret. raskt. Så i bunn og grunn er jeg godt fornøyd med markedsverdien vi fikk på boligen vår. Dessuten har vi ikke planer om å selge boligen med mindre det skjer noe som tvinger oss til det. Dette er huset vi ønsker å bo i til vi blir pleiepasienter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar